Se flere resultater

Post Type Selectors

Foreningen

Foreningens formål

“At udarbejde en sammenhængende plan for videreudvikling af den sydlige del af Nationalpark Thy – Agger, Krik og Vestervig, indeholdende visioner og idéer med fokus på friluftsliv og fritidsaktiviteter.
Formålet er at styrke områdets stedbundne kvaliteter – friluftsmæssigt, kulturelt, bosætnings-, turisme- og erhvervsmæssigt.
Benyttelse af naturen skal tage hensyn til områdets særkende og samtidig beskytte områdets unikke natur.”

Helhedsplan for Agger, Krik og Vestervig

Formålet med helhedsplanen er skabe synlighed, synergi og samarbejde i Landsbyklyngen – til fremme for området. Du kan læse den i sin helhed her: Helhedsplan

Udviklingsstrategi

Foreningen har lavet en udviklingsstrategi, som du finder her: Udviklingsstrategi

Her på hjemmesiden og på vores Facebookside vil vi løbende informere om nye tiltag i området.

Hvad er Foreningen Landsbyklyngen Agger - Krik - Vestervig?

Samarbejde mellem de tre byer om fælles strategiske mål. I en netværksstruktur benytter landsbyerne hinandens styrker til at udvikle både den enkelte by men også hele klyngen. ”Sammen står vi stærkere”

Målet er at vise nye veje til, hvordan samarbejde kan skabe grundlag for det gode liv i AGGER - KRIK -VESTERVIG. Bruge hinandens styrker til at skabe fælles identitet, sociale fællesskaber og til at styrke, bevare og prioritere aktivitetsmuligheder og fælles faciliteter. På den måde udnyttes både menneskelige og fysiske ressourcer på tværs.

Aktiviteter og konkrete tiltag igangsat af eller under medvirken af Landsbyklyngen

• Opdagelsesplatform i Agger Havn med Grejboks
  • Sommeraktiviteten Limfjorden – En opdagelsesrejse
  • Medvirken ved etablering af flydende shelter i Agger Havn
  • Fælles elektronisk kalender for aktiviteter i Landsbyklyngens område
  • Etablering af sammenhængende stisystemer – bl.a. fra Kærgården til Krik (Spor i Landskabet)
  • Ladestandere i Agger ( i samarbejde med Agger Tange Feriecenter, Agger Beboerforening, Købmanden i Agger og Thisted Kommune)
  • Udvidelse af Færgefarten mellem Agger og Thyborøn (i samarbejde med færgeselskab, Thisted og Lemvig Kommuner og Jyllandsakvariet)
  • Fjordbadet i Krik – udarbejdelse af projekt
  • Krik Strandpark (samarbejdspartner med øvrige interessenter og kommunen om etablering af fjordbad med mulighed for flere vandaktiviteter)
  • Etablering af hjemmesiden: 7770thy.dk

Desuden har Landsbyklyngen afholdt 2 visionsseminarer med deltagelse af foreninger, virksomheder og privatpersoner fra området.

Medlemskab

Hvad koster et medlemskab i Landsbyklyngen?

Privatpersoner kr. 100 (pr. husstand - 1 stemmeberettiget)

Foreninger kr. 200

Virksomheder kr. 500

Beboerforening, borgerforening kr. 1000